Zaaierberichten 2024 week 16

09.30 uur: ds. J.H. Menkveld, Giessen-Nieuwkerk
18.30 uur: ds. E. van der Poel, Ontmoetingsdienst

Crèche
Opnieuw is er zondag gelegenheid voor ouders die de morgendienst bij willen wonen, om hun jongste kinderen naar de crèche te brengen. De crèche wordt gehouden in de grote zaal van Het Anker. Cora de Vries, Emma Mesker, Jasmijn Kloek, Noëmi Kloek en Remco den Hartog zijn aanwezig om op de jongsten te letten, zondag 28 april zijn dat Andrea Krouwel, Lieke Haag, Nadine ten Caat, Sem den Otter en Thijs de Vries.

Zondagsschool
Zondag is er zondagsschool voor de groepen 1 t/m 3. De kinderen gaan na de schriftlezing de kerk uit en lopen met de leiding mee naar het Anker. Na het dankgebed komen de kinderen weer terug naar de kerk, zodat ze samen met ons de zegen mogen ontvangen.

De eerste collecte heeft een diaconale bestemming en is bestemd voor MeHoRo.
De tweede collecte is bestemd voor het werk in de eigen gemeente (CvK).
De uitgangscollecte is bestemd voor de aanschaf van de Bijbels die uitgereikt worden bij het afscheid van KidCat.

Diaconie collecte MeHoRo
Mehoro biedt hulpverlening vanuit Meerkerk aan diverse projecten in Hongarije en Roemenië. Vele vrijwilligers van de drie plaatselijke kerken voeren hiervoor tal van werkzaamheden uit. Deze werkzaamheden bestaan onder andere uit het inzamelen van kleding, meubels, fietsen, computers en hulpmiddelen voor ouderen. Vanuit Meerkerk gaan deze goederen op transport naar de diverse projecten. Daar worden de goederen verkocht en/of uitgedeeld. De inkomsten worden gebruikt voor diaconale activiteiten binnen de kerkelijke gemeenten daar. Vorige week kwamen de vrijwilligers Maarie, Jan, Piet en Bert nog terug van een transport en een reis naar Hongarije en Roemenië. Van harte aanbevolen!

VERANTWOORDING

College van kerkrentmeesters
Ontvangen bij bezoek door de HVD-dame Corry den Otter 2 x € 10, beide voor de kerk. Hartelijk dank voor deze giften. En in de maand maart is er € 604,40 opgehaald voor het verjaringsfonds.

ACTIVITEITEN / AGENDA
Alles conform Jacobus

MeHoRo
Op zaterdag 20 april houdt MeHoRo van 9.00 tot 15.00 uur een koekenverkoopactie. Dit wordt gedaan in samenwerking met Bakker Hijkoop en de koeken kunnen gekocht worden op het terrein van Fa. J. van Zandwijk & Zn. (Energieweg 2, Meerkerk). De opbrengst wordt besteed aan hulp aan Roemenië. Zo worden met uw/jouw ondersteuning mensen in één van de armste regio’s van Europa geholpen. Bestellen is mogelijk via de website van MeHoRo (www.mehoro.nl).

Zondagmiddag
Komende zondagmiddag hoop ik te gast te zijn in Schoonrewoerd waar de nieuwe predikant, ds. Lensen bevestigd wordt en in de middagdienst intrede doet. Na een lange periode waarin de gemeente vacant was, past de dankbaarheid dat de plaats waar ik dominee werd en in 2021 achter liet weer vervuld is.

Zaterdag 20/4 van 9.00 tot 15.00 uur ~ koekenverkoopactie MeHoRo
Woensdag 24/4 om 19.30 uur ~ Woord en Melodie

Kopij Zaaier
De kopij voor de volgende Zaaier aanleveren uiterlijk maandag voor 12.00 uur aan zaaier@hervormdmeerkerk.nl. Let op! De komende Zaaier is voor twee weken.

Bij de diensten
Komende zondagavond staat er weer een ontmoetingsdienst gepland. Eén keer per jaar wordt deze dienst voorbereid door een kring die buiten het jongerenwerk staat. Dit jaar heeft de Bijbelkring voor ouderen het thema aangedragen. Komende zondagavond gaat het in de eredienst over de eindtijd. Een groot en intens vraagstuk, zeker als we om ons heen zien wat er in de wereld gaande is. Terwijl ik dat schrijf besef ik dat deze zin helaas geldig is voor alle tijden; de gebrokenheid is zichtbaar en merkbaar. U en jij bent van harte welkom om ook voorafgaand aan de eredienst elkaar in het Anker te ontmoeten.

Een hartelijke groet aan u en jullie allen.
Tot aanstaande zondag! E. van der Poel